Mail ons Bel ons

Cliënttevredenheid

Er wordt dagelijks veel zorg verleend, echter worden cliënttevredenheidsonderzoeken vaak maar jaarlijks of zelfs tweejaarlijks uitgevoerd. Hierdoor worden vele waardevolle cliëntervaringen misgelopen.
 

Wekelijks feedback ontvangen

Om waardevolle cliëntervaringen niet mis te lopen, verzamelen we binnen Avoord op wekelijkse basis feedback. We doen dit om inzicht te verkrijgen in cliëntwensen en behoeften, een nog hogere bewustwording te realiseren bij medewerkers en om te weten of onze geleverde dienstverlening goed is. Dit alles om een vraaggerichte verbetering van de zorgverlening te kunnen realiseren.

Lees meer over deze methode: "Avoord zet met CareRate cliëntenfeedback om in concrete verbeteracties".

Werkwijze

We werken binnen Avoord met vragenlijsten die gebaseerd zijn op onze visie, missie en kernwaarden en aansluiten bij verschillende kwaliteitskaders en doelgroepen cliënten. Er worden nooit meer dan 7 tot 8 vragen gesteld. Deze vragen worden vaak via persoonlijk contact door het betreffende team aan de cliënt of bewoner gesteld en meteen digitaal verwerkt. Ook kan het zijn dat de familie een verzoek via de mail krijgt om een vragenlijst in te vullen. Hierin staat dan een link, zodat de vragenlijst digitaal ingevuld kan worden. De ingevulde gegevens zijn voor ieder team direct zichtbaar in een eigen dashboard. Op basis van de feedback kan het team complimenten delen, maar ook verbetersuggesties aanmaken. Onze cliënten en bewoners worden middels een ‘infographic’ ieder kwartaal op de hoogte gebracht van de organisatiebrede uitkomsten.

Resultaten

Resultaten Cliënttevredenheid juli - september 2021

Resultaten Cliënttevredenheid april - juni 2021

 

Complimenten

Een vraag die in bijna alle vragenlijsten terugkomt is: ‘Wat is uw meest positieve, mooie, fijne of bijzondere ervaring met uw team?’

  • Ik voel me weer veilig, verzorgd en deel van een groep. Ik ben weer om mensen gaan geven.
    Een bewoner van een woongroep
  • Fijn meelevend personeel, af en toe geven ze 'n schouderklopje, dat voelt goed, uitermate goed personeel
    Cliënt 't warm hart
  • Positiviteit, persoonlijke aandacht en zorg in een voor mij zeer moeilijke situatie. Ik ben ernstig ziek en ervaar hier een stukje menselijkheid.
    Een cliënt van tijdelijk verblijf
  • Het is gewoon steengoed, ik zou niet weten hoe ik het anders moet zeggen. Ik voel me thuis en veilig. Jullie zetten je beste beentje voor. Altijd een lach op het gezicht. De paar jaren die ik nog heb hoop ik zo te kunnen blijven leven.
    Een cliënt van Avoord AanHuis
  • Meneer vindt het erg fijn dat hij hier naartoe kan komen. Enerzijds om zijn vrouw te ontlasten maar ook omdat hij erg veel baat bij de therapie heeft die hij krijgt. Hij vindt het ook een leuke groep.
    Dagbesteding - Het Anbarg
  • Heel goed allemaal, het is hartstikke gezellig, hebt altijd aanspraak, nemen me mee om weg te gaan, ik wordt opgehaald en het eten is hier altijd heel lekker en fijn dat er keuze is in het eten.
    Grand-café & Winkel - De Willaert

ZorgkaartNederland

Wilt u ons beoordelen? Dan kunt u dit doen via de landelijke website van ZorgkaartNederland.nl. ZorgkaartNederland is de grootste ervaringssite voor de Nederlandse gezondheidszorg waar mensen hun ervaringen met de zorg delen met elkaar. De website biedt informatie om te kunnen kiezen voor een zorgverlener die het beste past. ZorgkaartNederland is een website van Patiëntenfederatie Nederland.

Vragenlijst IGJ

In oktober 2016 heeft de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) risico-indicatoren uitgevraagd bij alle VVT-instellingen in Nederland. Avoord wil graag transparant zijn over de kwaliteit en heeft alle gegevens aangeleverd. De vragenlijst (inclusief toelichting) en de aangeleverde antwoorden treft u onderstaand per locatie aan (PDF-bestanden). Omdat wij van mening zijn dat een toelichting noodzakelijk is om de antwoorden goed te kunnen plaatsen, hebben wij ervoor gekozen om op onze website een uitgebreide toelichting te geven. Deze treft u hierbij aan.