Mail ons Bel ons

Klachtenregeling

Er kunnen zich soms situaties voordoen waarin niet alles gaat zoals u verwacht. Er kunnen misverstanden ontstaan of gevoelens van onvrede over de behandeling, bejegening of dienstverlening. Een klacht uiten lijkt negatief, maar niets is minder waar. Want een klacht uiten lucht niet alleen op, maar kan ook leiden tot een betere zorg- en dienstverlening. Zo creëert u invloed op de zorg die u ontvangt.

Wat te doen als u een klacht heeft?
Een klacht kan zowel mondeling als schriftelijk worden ingediend. U kunt de klacht rechtstreeks melden bij de betrokken medewerker(s) of diens
leidinggevende. Indien u dit niet wenst of indien dit niet tot oplossing van de klacht heeft geleid, kunt u uw klacht met de klachtenfunctionaris bespreken.

Klachtenfunctionaris
De klachtenfunctionaris van Avoord is onder andere verantwoordelijk voor het informeren van de cliënten over de klachtenprocedure, de bemiddeling en centrale registratie van klachten, het bieden van ondersteuning van cliënten bij het zoeken naar een oplossing voor klachten en het signaleren van mogelijke tekortkomingen in de zorg- en dienstverlening. De klachtenfunctionaris biedt een luisterend oor en kan op uw verzoek bemiddelen.

U kunt onze klachtenfunctionaris bereiken via: 
Telefoon: 06 - 51 72 31 86 of
E-mail: klachtenfunctionaris@avoord.nl

Externe klachtencommssie
Indien opvang en bemiddeling door de vertrouwenspersoon niet tot oplossing van de klacht heeft geleid of indien u daarvan geen gebruik wenst te maken, kunt u zich wenden tot de externe klachtencommissie. Dit is een regionaal ingestelde commissie, die voldoet aan wettelijk gestelde eisen. Klachten dienen schriftelijk te worden ingediend. U kunt hierbij een beroep doen op de klachtenfunctionaris die u hulp kan bieden bij het op schrift stellen van de klacht en bij het aanleveren van de informatie die de regionale klachtencommissie nodig heeft voor de behandeling van de klacht.

De Geschillencommissie
Als u het niet eens bent met de uitspraak van de klachtencommissie, dan kunt u uw klacht opnieuw voorleggen aan de Geschillencommissie Verpleging Verzorging en Thuiszorg. Hoe u dat kunt doen en welke stappen u daarbij moet nemen kunt u lezen op de website van De Geschillencommissie.

Regionale (BOPZ) Klachtencommissie
Zorginstellingen Breda e.o.
T.a.v. ambtelijk secretaris
Postbus 9630, 4801 LS Breda
Telefoon: 06 - 20 15 63 28
E-mail: helma.martens@benoe.nl