Cliëntentevredenheid

Bent u benieuwd hoe onze verzorging en verpleging door cliënten wordt ervaren?

Cliënttevredenheidsonderzoek

In 2015 werd ons meest recente, grootschalige cliënttevredenheidsonderzoek uitgevoerd in samenwerking met onderzoeksbureau Facit. Elke twee jaar voeren we zo’n cliënttevredenheidsonderzoek uit in samenwerking met een onafhankelijk onderzoeksbureau. Zo komen we te weten wat onze sterke punten en verbeterpunten zijn. Zo werken we continu aan het verbeteren van onze kwaliteit. Want het kan altijd beter.

 

Cliënten woonachtig in één van onze locaties

Bewoners van een appartement of een kleinschalige woonomgeving bij Avoord, zouden Avoord bij vrienden en familie aanbevelen met een 7,9 als rapportcijfer.
De deelnemers spraken hun waardering uit over:

  • de mate waarin zij inspraak hebben in de zorg
  • de ervaringen met maaltijden
  • de ervaring bejegening
  • De ervaren beschikbaarheid van personeel
  • de ervaren kwaliteit van ons personeel

Cliënten van Thuiszorg Avoord AanHuis

In het najaar van 2015 voerden we onze meest recente meting uit onder onze thuiszorgcliënten. Dit voerden we uit in samenwerking met het bureau Facit. De deelnemers waardeerden onze thuiszorg met een 7,7 als rapportcijfer.
De deelnemers spraken hun waardering uit over:

  • de mate waarin zij inspraak hebben in de zorg
  • de mate van informatie over de zorg
  • de ervaren kwaliteit van ons personeel

Aanbevelingen

Dit is wat klanten, eerste contactpersonen of familie en vrienden over Avoord zeggen: 

“Het ging thuis niet meer. Toen mijn vader stierf, ging ze flink achteruit. Eerst woonde ze nog bij mij. Ze zag er eerst tegenop om hier te komen wonen. Maar na een week of vier wilde ze niet meer terug. Mijn moeder heeft het hier goed naar haar zin. Ze zijn hier ook goed voor mij, vertelt ze me.” 

 - Een dochter waarvan de moeder recent verhuisde naar een kleinschalige woonvorm voor mensen met dementie.


 

“Het is fijn om te zien dat er zoveel mogelijk wordt ingespeeld op de behoefte van de bewoner. En dat ik als familielid op de hoogte wordt gehouden van alle ontwikkelingen. Ook door de arts.”


 

“Er wordt geluisterd naar wat mijn vader wil. Hij wordt niet aan zijn lot overgelaten. Hij eet bovendien al het versgemaakte eten met smaak op! Dat was de laatste tijd thuis wel anders.”

 - Een dochter waarvan de vader in een kleinschalige woonvorm voor mensen met dementie woont.


 

“Mijn moeder heeft door haar dementie ernstige gedragsproblemen waardoor zij in de omgang niet altijd even gemakkelijk is. De medewerkers zijn continu bezig een manier te vinden zodat ze haar op een goede manier kunnen benaderen. Alle lof voor hun geduld en vakkundigheid.”

- Een betrokken zoon.


 

“De medewerkers zijn één en al betrokkenheid en hebben liefdevolle aandacht voor de bewoners. Er worden ook veel activiteiten met ze ondernomen en er staan altijd vrijwilligers klaar. De medewerkers zijn er hier echt voor de mensen.”

Vragenlijst IGZ

In oktober 2016 heeft de inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) risico-indicatoren uitgevraagd bij alle VVT-instellingen in Nederland. Avoord wil graag transparant zijn over de kwaliteit en heeft alle gegevens aangeleverd. De vragenlijst (inclusief toelichting) en de aangeleverde antwoorden treft u onderstaand per locatie aan (PDF-bestanden). Omdat wij van mening zijn dat een toelichting noodzakelijk is om de antwoorden goed te kunnen plaatsen, hebben wij ervoor gekozen om op onze website een uitgebreide toelichting te geven. Deze treft u hierbij aan.

Toelichting vragenlijst IGZ       
Vragenlijst Marianahof             
Vragenlijst Kloostergaard
Vragenlijst de Willaert             
Vragenlijst Contrefort                
Vragenlijst Rijserf
Vragenlijst het Anbarg
Vragenlijst Franciscushof

 

 

 

 

Naar boven